TERM OF USE

Köpvillkor

 

Öppet köp i 14 dagar

Öppet köp i 14 dagar efter mottagen leverans gäller för alla köp i enighet med distanshandelslagen. Återbetalning sker inom 1-2 dagar efter godkänd varuretur. Mer information om ert returskydd via distanshandelslagen hittar ni hos Konsumentverket

Vid retur av klocka debiteras en returavgift på 1500,- till följd av fraktkostnad, ditt personliga värderingsintyg och hantering.

Funktionsgaranti

Vi garanterar att alla våra klockor fungerar tillfredsställande vad avser gångavvikelse inom intervallet +- 30 sekunder per dygn. Alla våra klockor kontrolleras noga vad gäller skick innan försäljning. I det fall klockans servicehistorik är känd framgår det av annonsen.

Garanti

Nyare objekt har vanligen världsgaranti från Rolex, detta står då angivet i objektsbeskrivningen under ”Övrigt”. Världsgarantin på nyare Rolex är 5 år, och är en klocka nyligen servad hos AD urmakare lämnas normalt 2 års servicegaranti. Denna garanti är giltig i hela världen, oavsett inköpsland.


Funktionstestad & genomgången

Vi kontrollerar skick och äkthet på alla objekt. Samtliga klockor har funktionstestats. Vi verifierar även så långt det är möjligt med hjälp av tillverkarregister varans ursprung och historia. I objektsbeskrivningen för varje klocka framgår om och vilka delar som ev. ej är i original samt om och när:

  • Senast kända service av urmakare är utfört
  • Klockans urverk senats precisionstestats
  • Fullständigt trycktest upp till objektets angivna vattenskyddsnivå utförts

En klockas hälsa är individuellt och beror på flera faktorer, såsom ålder, skick, hur den använts och inte minst hur historiken ser ut. Vi noterar i beskrivningen om det finns dokumenterad service. Ett normalt serviceintervall är 3-10år vid normalt brukande. Vid köp av en klocka utan giltig världsgaranti och utan känd servicehistorik kan servicebehov förekomma. Vi rekommenderar att i första hand välja en klocka med giltig världsgaranti eller en klocka som är servad inom senaste 24 månaderna för att undvika ett servicebehov. Generellt sett följer skicket åldern, en klocka som är ett år gammal och i gott skick kommer har stor sannolikhet ha en väldigt fin insida, men för en tio år gammal oservad klocka är det mer osäkert. Prestige Watches Sweden AB tar inte ansvar för fel, defekter och delar  i klockan som är relaterade och förebyggda vid service.

Vi utför inte trycktester på alla objekt, om detta är gjort står det tydligt noterat under “Övrigt”.  Vi på Prestige Watches Sweden AB rekommenderar att man själv ombesörjer täthetskontroll och packningsbyte om man tänker bada elller duscha med klockan, då täthet inte är kontrollerat på alla våra klockor. Generellt är detta inte ett vanligt förekommande problem på nyare klockor, utan mer förekommande på äldre oservade modeller.


Säker betalning

Ni kan välja att betala direkt med Swish, Paypal, Klarna, banköverföring, kort, direktbetalning eller bankgiro vid beställningstillfället alternativt efter att era varor levererats genom att välja faktura eller delbetalning. Ihop med våra samarbetspartners Handelsbanken, Swish, Klarna och Paypal garanterar vi att Era uppgifter behandlas på ett säkert och tryggt sätt. Vi reserverar oss mot felaktig prissättning i vår nätbutik samt ev. prisavvikelser utanför vår kontroll.

Kortbetalning

Klarna

Swish

Paypal

Faktura

Delbetalning – från 0% ränta

Banköverföring Handelsbanken

Förskottsbetalning bankgiro


Helförsäkrad leverans

Vi samarbetar med PostNord för att kunna erbjuda så bra och säkra leveransvillkor som möjligt. Alla varor är försäkrade mot skada och förlust tills att varan levererats till Er adress. Under rådande Covid-19 situation så bjuder vi gratis på leverans vid köp av klockor.

 

Villkor & Policy

 

Returvillkor

Varorna får ej ha burits eller använts. Eventuell plombering utav klocka, tillbehör samt tillhörande dokumentation så som garanti- och äkthetsdokument får ej vara bruten för att skydda mot bedrägerier och kopiering utav certifikat, garanti- och/eller äkthetsbevis. Varorna skall återlämnas i originalförpackning och det åligger kunden att ombesörja och bekosta eventuell återfrakt samt faktureringskostnader av utskickad vara. Prestige Watches Sweden AB löser inte ut paket mot postförskott. Klockan skall återsändas alternativt återlämnas med rekommenderad leveransmetod. Vi rekommenderar att Ni försäkrar ev. försändelse. Kontakta oss före retur för retur-id samt paketanvisningar. Om Ni, mot all förmodan, mottager en skadad, icke välfungerande eller en vara som på annat sätt avviker från det som beställts, gäller fullt återköp i 14 dagar och det åligger Prestige Watches Sweden AB att ombesörja alla eventuella fraktkostnader.

Personuppgifts- och Anti-spam policy

Personuppgiftspolicy Utlämnande av personuppgifter Prestige Watches Sweden AB delar inga personuppgifter kunden lämnar till sig till tredje part under såvida kunden inte uttryckligen gett sitt samtycke till detta i samband med att informationen lämnades. Vad som avses med personuppgifter Detta innefattar personuppgifter såsom, e-postadress adress, telefonnummer, varor eller tjänster ni köpt såväl som uppgifter som ert besök på vår site automatiskt medger, så som ip-adress, webläsarversion, operativsystem, webadress som dirigerade er till vår site, datum och tidpunkt etc. Anti-SPAM policy Prestige Watches Sweden AB medverkar ej till att skicka sk. Spam. Som kund till oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierad samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till våran verksamhet förekommer ej. Sker automatiskt utskick ska kunden kunna avregistrera sig från dessa enkelt via en länk i e-postmeddelandet.